Appel à Projet 2015 # 2 // Convocatòria # 2 // DANSA

Résidence Probedones d’Abaigt
Residència Probedones d’Abaigt
—————————————-

Appel à projet 2015
« Danse »

Convocatòria 2015 
“Dansa” (continuació català)

—————————————-

Appel à Projet 2015
« Danse »

La Résidence Probedones d’Abaigt a le plaisir d’ouvrir un appel à projet pour sa prochaine édition qui se déroulera du 17 août au 6 septembre 2015 au Mas Probedones d’Abaigt et au village de Saint-Laurent-de-Cerdans.
Elle accueille des artistes de toutes disciplines confondues (théâtre, danse, performance, arts visuels etc.) émergents.
Durant ces trois semaines, chaque porteur de projet, compagnie, collectif etc. est invité à mener un travail préliminaire d’écriture, la genèse d’une recherche plastique, la première étape d’une création au plateau.
Située au cœur des Pyrénées Orientales dans un lieu isolé, la résidence se veut aussi une occasion d’échange et de rencontre entre artistes de disciplines différentes et la population locale dans le but de croiser les arts, les personnes et les pensées.

LA RÉSIDENCE OUVRE CES PORTES À UNE COMPAGNIE DE DANSE CATALANE.

Proposition:

Le projet devra s’inscrire dans une recherche artistique contemporaine et innovante dans le secteur de la Danse.

La compagnie devra être dans un processus de création ouvert sur le public. Elle devra mettre en place une ou plusieurs des propositions suivantes (liste non exhaustive):

  • Une rencontre avec le public autour du travail
  • Des créneaux de « répétitions ouvertes »
  • Un travail d’écriture en résonance avec le lieu et/ou en collaboration avec la population locale
  • un projet « participatif » intégrant des amateurs de la région

La Résidence s’engage à accompagner la compagnie pour l’organisation de ces missions

Ce qui vous est proposé :

  • Mise à disposition d’un espace de travail artistique et d’espaces communs
  • Mise à disposition de matériel technique, sous réserve de disponibilité (les moyens de la résidence étant limité, fiche technique à fournir)
  • Un hébergement, une restauration et un accès à une machine à laver le linge sont compris (les équipes sont mises à contribution pour le rangement et la cuisine)
  • Un suivi des projets par l’association
  • Une bourse pouvant aller de 200 euros à 600 euros en fonction du nombre de participants.

Partenariat Tranfrontalier :

Nous initions cette année un partenariat transfrontalier avec la Visiva, un espace de création situé à Barcelone. (infos : http://www.lavisiva.org).

En fonction de l’avancement de votre projet, des moyens financiers et logistique dont vous pouvez bénéficier au-delà de l’espace et de la bourse que la résidence Probedones d’Abaigt vous propose, vous avez la possibilité de prolonger d’une semaine votre résidence à la Visiva à Barcelone.

Ce lieu d’accueil vous offre un espace de recherche équipé mais ne sera pas en mesure de prendre en charge les frais liés à cette semaine de résidence. En revanche, à l’issue de cette semaine, l’équipe de la Visiva vous acccompagnera dans l’organisation d’une présentation de sortie de résidence.

Pour plus d’informations veuillez nous contacter à probedones@gmail.com

Conditions d’éligibilité:

  • Vous êtes de nationalité catalane et/ou implanté en Catalogne.
  • Vous êtes artistes /un collectif/une compagnie professionnelle avec une structure (association loi 1901 ,ASBL etc)
  • Vous avez un projet de création originale.

La résidence propose un espace pour une première étape de travail. Votre proposition ne devra donc ne jamais avoir été en résidence au préalable, ni être un projet déjà en tournée.

Nos critères de sélection:

  • Projet artistique
  • Adéquation entre vos besoins et ce que nous pouvons proposer
  • Pertinence du projet en rapport avec le lieu
  • Cohésion et cohérence avec les autres projets qui nous seront envoyés

 

Votre dossier doit comporter:

  • La présentation de votre projet sur le support que vous jugerez adéquat (dossier, vidéo, happening, entretien, bande sonore, etc.)
  • La fiche de renseignement ci-jointe comprenant une courte note d’intention (1 à 2 pages A4) de votre projet artistique.
  • Un CV du porteur de projet et de chacun des participants.
  • Une fiche technique même provisoire si besoin de matériel pour étudier vos besoins.

 

Il n’y aura pas de préférence faite à l’originalité du support, c’est la cohérence entre le support et le propos et le contenu artistique qui retiendra notre attention.

Votre dossier peut être rédigé dans une de ces 2 langues:
Français, Catalan.

Vous pouvez adresser vos candidatures jusqu’au 8 mai 2015. Si votre dossier est retenu, nous vous proposerons une rencontre à cette occasion. L’accueil en résidence à Probedones d’Abaigt fera l’objet d’une convention de résidence établie entre l’association et les artistes accuellis.

Dossier à envoyer par mail à: probedones@gmail.com ou pour un dépôt nécéssitant présence physique ou un envoi postal, vous aurez le choix entre Paris, Bruxelles, Saint-Laurent-De-Cerdans et Barcelone. Pour obtenir les adresses postales, elles vous seront envoyées par mail, le cas échéant.

Si vous avez des questions à nous poser concernant l’appel à projet ou la résidence, n’hésitez pas à nous contacter à cette même adresse, vous trouverez aussi un certain nombre d’informations sur notre site internet : www.probedonesdabaigt.fr

—————————————-

Convocatòria 2015

Residència Probedones d’Abaigt

“Companyia de dansa Catalana”

 

La Residència Probedones d’Abaigt te el plaer d’obrir una convocatòria per a la seva propera edició, que tindrà lloc del 17 d’agost al 6 de setembre al Mas Probedones d’Abaigt, al poble Sant Vicenç de Cerdans.

Acull artistes emergents de totes les disciplines (teatre, dansa, performance, arts visuals, plàstiques, escriptura…).

Durant aquestes tres setmanes, cada responsable de projecte, companyia, col·lectiu, etc. és convidat a dur a terme una primera etapa de treball: els preparatius a l’escriptura, la gènesi d’una recerca plàstica, la primera etapa d’una creació escènica.

Situada al cor dels Pirineus Orientals, en un paratge aïllat, la Residència vol afavorir, tanmateix, l’intercanvi i el diàleg entre els artistes de les diferents disciplines i la població local, amb la finalitat de promoure interaccions entre les arts, les persones i les idees.

 

LA RESIDÈNCIA OBRE LES PORTES AQUEST ANY A UNA COMPANYIA DE DANSA ESPANYOLA QUE PROVINGUI DE LA REGIÓ CATALUNYA

 

Proposta:

El projecte ha de tenir una voluntat de recerca artística contemporània i innovadora en l’àmbit de la dansa.

La companyia haurà de estar en un procés de creació obert cap al públic. Treballant una o varies de les següents propostes (llista no exhaustiva):

  • Una trobada amb el públic al voltant del treball
  • Horaris de “assajos oberts”
  • Un treball d’escriptura en ressò amb el lloc/ o en col·laboració amb la població local
  • Un projecte “participatiu” integrant amateurs de la Regió

La Residència es compromet a acompanyar a la companyia per a l’organització d’aquestes tasques

El que proposem:

  • Un espai de treball artístic i d’espais comuns
  • Material tècnic, segons disponibilitat (els mitjans de la Residència són limitats, s’haurà de proporcionar una fitxa tècnica)
  • Allotjament, dietes i accés a la rentadora (els equips artístics s’encarreguen de la cuina i la neteja)
  • Seguiment del projecte per part de l’Associació
  • Una beca d’entre 200 a 600€ en funció del nombre de participants

 

Col·laboració Transfronterera :

Iniciem aquest any una col·laboració transfronterera amb la Visiva, un espai de Creació situat a Barcelona ( http:// www.lavisiva.org).

En funció de l’avanç que dugui el vostre projecte, dels mitjans financers i logístics, podeu disposar, a més del espai i la beca de Probedones d’Abaigt, de l’oportunitat de prolongar la vostra residencia durant una setmana a la Visiva a Barcelona.

 

Aquest espai us ofereix un lloc de recerca equipat, però no cobrirà les despeses de la setmana de treball. No obstant, al finalitzar la setmana, l’equip de la Visiva us acompanyarà en l’organització d’una presentació de la feina realitzada.

 

Per més informació contacteu-nos a probedones@gmail.com

 

Condicions:

  • Ser de nacionalitat catalans i /o instal·lat a Catalunya
  • Ser artista/ col·lectiu/ companyia professional amb una estructura (associació, SCP, etc.)
  • Tenir un projecte de creació original.La residència proposa un espai per a una primera etapa de treball. La vostra proposta no pot haver estat en residència prèviament, ni ser un projecte que ja estigui en funcionament.

Els nostres criteris de selecció:

  • El projecte artístic
  • L’adequació entre les vostres necessitats i el que nosaltres podem proposar
  • Pertinència del projecte en relació amb el lloc
  • Cohesió i coherència amb els altres projectes que es desenvoluparan

 

El vostre dossier ha d’incloure:

  • La fitxa que adjuntem
  • Una breu nota d’intenció (entre 1 i 2 pàgines A4) sobre el projecte artístic
  • Una fitxa tècnica (encara que sigui provisional) del material que requeriu per a estudiar les vostres necessitats
  • Llibertat absoluta a l’hora de presentar el vostre projecte i companyia, i la manera de fer-nos-el arribar (dossier, vídeo, happening, entrevista, banda sonora, etc.)

 

No hi haurà preferència basada en l’originalitat del suport, és la coherència entre el suport, la proposta i el contingut artístic el que retindrà la nostra atenció.

 

El vostre dossier pot ser redactat en Català, Castellà, Francès o Anglès

 

Podeu dirigir les vostres candidatures fins el 8 de maig 2015. Si el vostre projecte és seleccionat, us proposarem una trobada. L’associació i els artistes acollits a Probedones d’Abaigt firmaran una convenció de residència.

 

Dossier a enviar per e-mail a: probedones@gmail.com , en cas de necessitar depositar quelcom de manera física o per correu postal tindreu a triar entre Paris, Brussel·les, Sant Llorenç de Cerdans i Barcelona. Poseu-vos en contacte amb nosaltres i us enviarem les adreces per e-mail.

 

Si teniu preguntes sobre la convocatòria o la residència, no dubteu a contactar-nos a la mateixa adreça, trobareu també més informació a la nostra pàgina web: www.probedonesdabaigt.fr